За словами Юрія Кічатого, на засіданні Правління розглядалося ряд важливих питань. Одне з найактуальніших – формування Державного та місцевих бюджетів на 2012 рік.
— На засіданні Правління Асоціації ми внесли ряд досить серйозних пропозицій стосовно розвитку територіальних громад у частині фінансування програм, - зазначив голова облради. - У нинішньому, 2011 році, Асоціація суттєво вплинула на прийняття рішення щодо виділення 1,5 млрд. гривень із Державного бюджету на ремонт та реконструкцію комунальних доріг.
На наступний рік, запевнив Юрій Кічатий, основними пріоритетами визначено фінансування будівельних програм, зокрема будівництва доріг, освітлення вулиць сіл і містечок. Вирішено працювати над спорудженням та відновленням інфраструктури дитячих садочків. Необхідно розвивати соціальну сферу, більше уваги звернути на місця перебування соціально незахищених одиноких та престарілих громадян. На жаль, інтернатні заклади для соціально незахищених верств населення знаходяться в непристосованих приміщеннях, і цю проблему також потрібно вирішувати.
— У молодіжній політиці потрібно дати можливість молодим людям - випускникам навчальних закладів отримати перше робоче місце. Абітурієнт, який мав направлення, повинен стовідсотково бути забезпечений роботою після отримання диплома. Плановість кадрової політики у забезпеченні молоді першим робочим місцем повинна бути пріоритетною, - наголосив голова облради. - Проведення цих заходів було задеклароване ще у 2010 році тоді ще кандидатом у Президенти України Віктором Януковичем. Сьогодні ми планомірно їх впроваджуємо у життя.
Юрій Кічатий також відзначив, що Рівненська область входить у п’ятірку областей, де стовідсотково всі районні ради є членами Асоціації районних та обласних рад.
Реформа не проходитиме кулуарно
Достатньо чітко й обгрунтовано голова обласної ради відповів на запитання журналістів щодо можливості об’єднання Рівненської та Волинської областей в рамках адміністративно-територіальної реформи.
— Будучи депутатом Верховної Ради України у 2007 році, я був співавтором відповідного проекту закону. Таких проектів на той час було сім, а зараз їх дещо більше.
Якщо керуватись Європейською хартією місцевого самоврядування, то область, у якій проживає понад 1 млн. чоловік, не повинна до когось приєднуватись чи укрупнятись.
А от адміністративно-територіальні зміни всередині області таки справді можливі. Є сільські ради, де мешкає, наприклад, 800 осіб, а є такі, у яких проживає 5 тис. мешканців. І одна, й інша сільські ради мають виконавчі комітети, у яких працює приблизно однакова кількість працівників, а навантаження на кожного працівника різне, тому що залежить від кількості мешканців. Тому потрібно законодавчо визначити оптимальні величини щодо кількості населення, площі території та штату працівників сільських рад.
У нас, згідно з виборчим законодавством, область поділяється на п’ять округів. Потрібно створити парламент кожного округу, який об’єднував би 3-5 районів. Тоді б, укрупнивши райони, вийшла система: село – округ – область. І цього достатньо. Таке укрупнення всередині області призведе до зменшення кількості чиновників, економії бюджетних коштів. Але і це не головне. Головне — щоб людям комфортно було вирішувати свої проблеми. Треба унеможливити випадки, коли людина йде в сільську раду, де нічого не вирішує, в районну – не вирішує, в обласну – вирішує чи не вирішує, потім звертається до Верховної Ради України, проходить велику кількість чиновників та витрачає багато часу. Після реалізації адміністративної реформи кількість таких бар’єрів зменшиться. Крім того, існує дублювання функцій як з боку центральних органів влади, так і з боку обласної влади. Тому це - головна причина запланованої адмінреформи. І про це також говорить Президент України Віктор Янукович. Зараз триває реформа територіальних органів влади. Ось простий приклад: лісами опікується 3-4 інстанції - Міністерство оборони, Державний комітет лісового господарства, інші структури. А чому не одна – обласне управління лісового господарства? Територіальні органи влади зараз потребують досить серйозного і переконливого результативного аргументування своєї присутності на території регіону. Тобто, існує ряд питань, які є основою для полеміки, розгляду на державному рівні. Ми вносимо свої пропозиції, і громадськість вносить. Памятаєте, як громадськість відреагувала на будівництво 3 та 4 енергоблоків на Хмельницькій АЕС. Вона продемонструвала, що досить активно і досить уважно ставиться до свого майбутнього. Так повинно бути в нас у всіх напрямах. До вирішення важливих питань ми більше повинні залучати усі суспільні верстви.
За словами голови обласної ради Юрія Кічатого, закон про адміністративну реформу не буде прийматися кулуарно, цьому процесу передуватиме досить серйозна роз’яснювальна робота і досить висока громадська ініціатива.
А на Сорочинському ярмарку нашу область представляли кілька учасників, але особливою популярністю серед відвідувачів користувався павільйон, де були вироби із бурштину: ювелірні прикраси, картини. Те, що ярмарок набуває все більшого міжнародного визнання, свідчать численні делегації з Канади та Польщі, Прибалтики, Росії, Білорусі.