У Рівненській обласній філармонії створять симфонічний оркестр, а ще матимуть нового художнього керівника. Чекає на установу інвентаризація та аналіз кадрового складу. Про це нова очільниця Елеонора Стеценко розповіла в інтерв'ю Суспільному.
— Облрада 19 серпня вирішила укласти контракт з Вами п'ять років. Коли Ви приступаєте до виконання обов'язків?
— Саме на це питання намагаюся зараз відповісти сама собі. Тому що працюю в управлінні з гуманітарних питань Здолбунівської міськради, відучора написала заяву на звільнення і, згідно з законодавством, мене в один день не звільнять. Швидше за все, це буде 26-27 серпня і тоді я вже сама на себе писатиму наказ про те, що я приступаю до роботи. Чіткої дати ще немає. Але, я так думаю, – це ж пов'язано з електронними підписами, нарахуванням зарплати, — щоб в кінці місяця своїм прийняттям на роботу я це не загальмувала, швидше за все це буде з першого вересня.
— Чи роздумували Ви вже над першими кроками на цій посаді і що, на Вашу думку, потребує нагального вирішення?
— Я готувалася до конкурсу — пропрацьовувала програму на рік і програму на п'ять років. Ця програма спрямована і на фінансово-господарську діяльність, і на основну — творчо-виробничу, на розвиток установи. Щодо перших кроків, звісно, як керівник, це стандартно — має бути проведена інвентаризація майна установи, обов'язково потрібно провести оцінку фінансово-господарського стану, матеріально-технічного, познайомитися з кадровим складом, структурою філармонії. І часу дуже мало, тому що треба готуватися оперативно, всією командою, до старту концертного сезону, який стартує у нас першого жовтня.
— Чи відрізнятиметься цей сезон кардинально від попередніх, у зв'язку з тим, що тепер Ви керуєте філармонією?
— Не думаю, що він буде кардинально змінюватися, тому що ми не можемо за такий короткий термін кардинально змінити кадрову структуру, творчий потенціал, артистичний склад. Але, звісно, що він буде направлений в певне інше русло. У нас є вже співпраця з майбутнім художнім керівником філармонії. Це буде Руслана Варнава — фахівець музично-академічного мистецтва, закінчила Львівську академію, музикознавець. У нас буде гарний тандем і будемо рухатись на те, щоб підвищити рівень культурного й мистецького продукту.
— Вже можете озвучити конкретні проєкти?
— Хочемо створювати симфонічний оркестр, тому що всі світові, європейські філармонії, концертні установи такого ґатунку мають основу, базовий колектив — симфонічний оркестр, а не камерний. Коли буде симфонічний оркестр, то звісно, буде легко працювати з запрошеними видатним солістами, інструменталістами й це набагато підвищить якість концертних продуктів, які ми зможемо представляти для нашої громади.
— Чи знаєте Ви про стан органного залу в Рівному, який має тріщини і потребує рішень?
— Я про це знаю, адже готувалася, вивчала питання. І моя діяльність на нинішній посаді пов'язана з охороною культурної спадщини. Знаю, що Зал камерної та органної музики — пам'ятка архітектури місцевого значення. Це, власне, і дзеркало культури Рівного й Рівненщини. Тому дуже багато роботи: потрібно здійснювати технічний і будівельний огляд цієї установи, дивитись, що у нас з проєктно-кошторисною документацією, чи є вона на капремонт, чи її потрібно готувати й маленькими кроками йти, щоб привести цю будівлю в стан, в якому потрібно, щоб була така видатна пам'ятка.
— У якому вона стані зараз, можете оцінити?
— Я ж так само ходжу на концерти, бачу всі ті проблеми. Вони, можливо, трішечки нівелювалися попереднім керівництвом, тому що підсвітити — це дуже добре, зробити площу — це чудово. Але знаю з досвіду керівника, що потрібно починати з дахів, підвалів, санітарних вузлів. І все це потрібно рухати.
— Чи анонсуєте Ви кардинальні кадрові зміни?
— Мені дуже важливо створити біля себе творчу команду, дієву команду, яка буде проєктно рухати різноманітні мистецькі події й заходи. Тому, звісно, що я буду передивлятися й аналізувати кадровий склад філармонії. Дуже важливо, що на посаду художнього керівника прийшла та людина, з якою ми готові разом формувати цю команду, задля того, щоб у нас був чудовий, гарний результат. Штат там чималенький — я навіть ще точно не знаю — близько 70-90 людей. Тому, звісно, у цьому треба розібратися: хто що робить, хто що забезпечує і як це впливає на виробничий процес і результат. Очевидно, що це все потрібно робити.