Стартувала V Ядерна школа РАЕС

Стартував навчальний рік для нових учасників освітнього проєкту Рівненської АЕС та Українського ядерного товариства «Ядерна школа РАЕС».

Проєкт має на меті підвищення обізнаності молоді про атомну енергетику, формування потенційного кадрового резерву Рівненської АЕС та підготовку майбутніх енергетиків ще зі шкільної лави. Цього навчального року учасниками проєкту стали 28 школярів 9-11 класів навчальних закладів м. Вараш та с. Стара Рафалівка, 12 учнів професійно-технічного училища РАЕС та понад 40 дітей, які навчаються в освітніх закладах Вараського та Камінь-Каширського районів, що входять до зони спостереження електростанції.

Відкриття цьогорічної школи відбулося в інформаційному центрі РАЕС зі вступної лекції «Професія – енергетик» від т. в. о. заступника генерального директора з персоналу Анатолія Тихомирова. Атомник розповів про роль атомної енергетики в Україні та Рівненської АЕС зокрема, як екологічно чистого джерела виробітку електроенергії, пояснив технологію АЕС та виробничі показники, презентував цінності колективу та гендерну політику. Старшокласники отримали вичерпні відповіді на питання, що їх цікавили.

«Рівненська АЕС піклується про налагодження міцних партнерських відносин із навчальними закладами середньої та вищої освіти. Робота з молоддю є важливою частиною роботи атомників, адже атомна енергетика постійно потребує нових фахових спеціалістів, зі свіжими ідеями та сучасними підходами. Тому Ядерна школа – потрібний проєкт для майбутнього розвитку електростанції та галузі в цілому», – наголосив Анатолій Тихомиров.

Заходи «Ядерної школи РАЕС» проходитимуть за насиченими програмами. На учнів освітніх закладів Вараської ОТГ очікує 45-годинний курс навчання із лекціями від провідних фахівців РАЕС, спілкуванням зі студентами профільних вишів та молодими спеціалістами РАЕС, діловими іграми про «Розвиток управлінських навичок» та «Лідерство», брейн-рингом, екскурсіями на промисловий майданчик та об’єкти електростанції. Інтерактивні лекції проводитимуться безпосередньо на майданчику за темами: «Принцип роботи АЕС», «Електротехнічні системи та споруди», «Водозабезпечення», «Хімічні технології», «Проведення планового ремонту на енергоблоці», «Радіація: міфи і реальність». Вже за традицією після проведення тестового профвідбору та за результатами анкетування учні пройдуть стажування в експлуатаційних підрозділах та на адміністративних посадах. Для школярів Вараського та Камінь-Каширського районів заходи проєкту проводитимуться під час шкільних канікул за скороченою програмою (23-годинний курс).

За словами начальника управління інформації та зв’язків з громадськістю РАЕС Сергія Гуцала, новинкою профорієнтаційної програми цьогоріч стане ознайомлення з робочими місцями батьків, рідних чи знайомих.

«Щороку ми вдосконалюємо програму Ядерної школи. Проєкт стане цінним досвідом для його учасників та учасниць, сприятиме поширенню знань про нашу галузь та, головне, допоможе багатьом учням визначитись із майбутньою професією», – зауважив Сергій Гуцало.

Після завершення проєкту – у квітні наступного року його випускники отримають відповідні сертифікати та цінні подарунки від Рівненської АЕС та ВП ГО «Українське ядерне товариство» в Рівненській області.

Дев’ятикласниця Старорафалівської гімназії Анастасія Мордас розповіла, що стати учасницею проєкту її надихнули розповіді її сестер та брата, які брали участь у попередніх навчальних роках «Ядерної школи».

«Цей проєкт мене дуже зацікавив, особливо за рекомендаціями моїх рідних. Мені теж захотілося відвідати ці ж місця та споруди, де побували мої дві сестри та брат. Особливо хочу побачити роботу хімічного цеху, адже в майбутньому я планую стати хіміком-біологом і, сподіваюсь, працювати саме у хімцеху Рівненської АЕС», – прокоментувала дівчина.

Учень другого курсу профтехучилища РАЕС за спеціальністю «слюсар з контрольно-вимірювальних приладів і автоматики» Олег Апончук зауважив, що проєкт – це можливість дізнатися про різносторонній спектр виробництва зсередини.

«Для мене це новий рівень навчання, – зазначив юнак. – Адже проходження мною виробничої практики на електростанції передбачається за певним технічним напрямом моєї спеціальності, тоді як у рамках Ядерної школи я зможу відвідати всі промислові об’єкти РАЕС, що більш різнобічно сприятиме моєму розвитку та розширить горизонт моїх знань».