Газета «Вісті Рівненщини» +380678370541 +380675894919 +380362695137

Розвиток соціальних підприємств під час війни

Український бізнес продовжує працювати попри все. У країні активно розвивається соціальне підприємництво — бізнес, спрямований на отримання заробітку та вирішення соціальних проблем. Завдяки інноваційним рішенням їх засновники можуть ефективно реагувати на нагальні суспільні виклики та шукати незвичайні методи їх подолання. 

За інформацією AIN.UA.

Соціальні підприємці сьогодні — це агенти змін, які творять суспільство, де кожен може виступити змінотворцем. 

Для того, щоб вони могли ефективніше впроваджувати зміни, їм потрібно мати чіткий набір практичних інструментів та знань. Організація Платформа соціальних змін, інноваційний центр розвитку соціального підприємництва, нещодавно завершила навчальну програму з розвитку соціальних стартапів. Понад 180 учасників із чотирьох українських міст пройшли Акселератор соціального підприємництва. З них близько 20 проєктів перемогли на фінальному пітчингу та перейшли до етапу менторства та можливості отримати фінансування власного бізнесу. 

Розповідаємо про кілька соціальних ініціатив, які вдало поєднують заробіток та покращують наше суспільство.

Сімейна пасіка «Медові сади»

Невелика сім’я з Рівненщини має власну пасіку, на якій виготовляє крафтові медові десерти, мед та різноманітні продукти бджільництва. Тут популяризують бджолярство, займаються медовим туризмом та проводять майстер-класи для дітей. Власники планують встановити апі-хатину — спеціальний будиночок, де можна провести час разом із бджолами, відчути їхню енергетику та цілющі властивості (таке дозвілля є цілком безпечним), а також створити квітучий медовий простір, де відвідувачі зможуть скуштувати  продукти бджільництва просто з вулика та спробувати себе у ролі пасічника. Усе — задля збереження культури споживання меду та передачі любові до бджільництва іншим.

Родина прагне відкрити проєкт «Шкільні медові сади», що дозволить юнакам створити власне соціальне підприємство. Зокрема тут розвивають «Фундацію жінок-пасічниць» 

«Війна спонукала кожного переосмислити своє життя та навчитись любити та цінувати те, що ми маємо. Пасіка — це наше життя, це джерело здоров’я та натхнення, яким ми хочемо щедро ділитись з усіма, хто цього потребує», — розповідають засновники. 

RO Kids

RO Kids виробляють дитячий текстиль з натуральних та якісних тканин. Тут з любов’ю та турботою про малюків використовують лише високоякісні матеріали, які є повністю безпечними для дітей та гарно служать. Наразі підприємство має близько 600 задоволених клієнтів та продовжує нарощувати виробництво. 

Частина прибутку підприємства йде на щомісячну допомогу дітям, хворим на спінально м’язову атрофію, а також центру «Місто добрих справ».

Етичний бренд одягу від Олесі Марчук

Це — майстерня-лабораторія, яка власноруч виготовляє оригінальні предмети одягу, створені із повністю перероблених текстильних відходів. Зазвичай текстильні залишки, котрі залишаються після виготовлення основної лінійки одягу, йдуть в сміття. Тут вирішили переробляти їх у нову сировину та робити новий одяг, зокрема сукні, сорочки, плащі, капелюхи та інше. Після розкрою тканин їх передають ткалі для переробки на ручному верстаті. Залишки зазвичай складають 10-20% з 1 метра тканини. Наприклад, для виготовлення однієї футболки потрібно 80см тканини. З залишків виробляють новий матеріал, з якого виходить дві деталі для панамки або ж декор для однієї футболки.

Бренд Олесі Марчук не лише переробляє текстильні відходи в стильний одяг та аксесуари, але й популяризує етичне споживання одягу!

Хліб з душею 

Через руйнування логістичних шляхів українські села зіштовхнулись з нестачею хліба. У Тупичівській громаді Чернігівської області з’явилась соціальна пекарня, що виготовляє хліб, піцу та хліб для людей з проблемами здоров’я. Для пакування продукції використовують  екологічне пакування. 

Підприємство створює робочі місця та посилює продовольчу безпеку через створення одинадцяти пекарень у кожній громаді регіону. Завдяки цьому місцеві жителі мають доступ до продукції та можуть долучатися до діяльності бізнесу.

Ukrainian puzzles 

Це — виробництво картонних пазл із зображеннями українських пам’яток, які постраждали від початку війни. Пазли розповідають про кожну пам’ятку та події, які призвели до її руйнування. Наразі в асортименті є кілька колекцій, доступних до замовлення.

Соціальне підприємство активно експортує продукцію, яка уже відправлена на склад в США, продається в Канаді та кількох країнах Європи. Пазли доступні на закордонних та українських маркетплейсах, а також майданчиках компанії. Зокрема засновники часто проводять турніри зі збирання пазл. Переможець може визначити у який із фондів відбудови України будуть направлені зібрані пожертви.

Окрім просування української культури, підприємство, розказує про красу українських міст, неповторність традицій та створює якісний продукт, прославляючи Україну за її межами.

Крафтові медово-горіхові набори «Білар»

На Чернігівщині створили соціальне підприємство, яке створює крафтові медово-горіхові набори для тих, хто любить корисні солодощі. Зокрема тут відновлюють екологію на екологічно занедбаних територіях. Це роблять завдяки висаджуванню молодих дерев, відновленням водопостачання в громаді, створенню робочих місць для внутрішньо-переміщених осіб з наданням житла в місті Чернігів.

Засновники підприємства мають власну пасіку, посаджений сад волоських горіхів та перші продажі!

Бренд «Parasol’ka»

Parasol’ka — український локальний sustainable бренд текстильних виробів та шкіряних аксесуарів. Підприємство базується у Луцьку і там виготовляє дощовики, портпледи, органайзери для транспортування і зберігання речей. Один із волонтерських проєктів — виготовлення дощовиків для ЗСУ. 

Основна місія бренду – створення культури зберігання речей. А ще тут хочуть зробити зручнішими та більш естетичними подорожі. До речі, тут дотримуються розумного розкрою. Із залишків створюють додаткові аксесуари, а у 2023 році планують випустити лінію із залишків виробництва та перероблених матеріалів. Бренд відмовився від одноразової упаковки для продуктів та створили багаторазову упаковку. 

Parasol’ka транслює Sustainable Fashion через проведення лекцій та участь в освітніх програмах для студентів, засновників локальних малих бізнесів та наших кінцевих споживачі. 

Моїм.Рідним

Літні люди в Україні, вийшовши на пенсію, часто опиняються поза соціальним життям. Особливо гостро це проявляється у віддалених селах, де дуже мало можливостей для соціалізації. 

Соціальне підприємство «Моїм.Рідним» працюють з жінками із віддалених сіл у Сумській області, які переживають соціальну ізоляцію. Вони залучають їх у вишивання, в’язання, вирощування прянощів та чаїв. Забезпечують матеріалами для роботи, навчають новим технологіям, надають психологічні консультації та сприяють нетворкінгу. Так літні жінки Сумщини можуть виготовляти в’язані шкарпетки, шапки, балаклави, трав’яні чаї, свічки, аромасаше воскові та вишиті вироби. 

Завдяки таким ініціативам українське суспільство отримує інноваційні методи вирішення соціальних проблем. Підтримка таких проєктів — запорука ефективної допомоги соціально вразливим верствам населення, реакції на екологічні виклики та інші суспільно важливі питання. Наразі нам важливо бути єдиними й підтримувати один одного. Соціальне підприємництво – чудова можливість підтримати бізнес, орієнтований на суспільство.  

Навчальна програма реалізується за підтримки Платформи соціальних змін та Фонду «Реновабіс» у межах проєкту розвитку територіальних громад. 

Читайте також

К сожалению, браузер, которым вы пользуетесь, морально устарел,
и не может нормально отображать сайт.

Пожалуйста, скачайте любой из следующих браузеров: